Värdet av god service i den offentliga sektorn
- Tid: 1 tim 12 min
- Utbildare: Lars JO Larsson
Rätt bemötande är nyckeln till framgång!
I en värld där både konsumtionen och konkurrensen ökar är förmågan att bemöta kunden/medborgaren på ett positivt och professionellt sätt framtidens allra viktigaste konkurrensvapen. Kunder, brukare, invånare m.fl. kräver mer idag, och även offentlig verksamhet måste visa att dess bemötande håller hög klass.
I rollen ingår också att kunna hantera missnöjda och besvärliga medborgare och förvandla dem till nöjda och lojala. Eller att kommunicera en myndighetsutövning som ibland går emot vad den andra vill. Detta är en utmaning som kräver kraft, kunskaper och tålamod. Det är också en utmaning som ger stor belöning när man lyckas. Både i form av resultat och arbetsglädje!
Denna utbildning om bemötande och service i offentlig verksamhet går igenom hur ni på din arbetsplats kan utveckla ett imponerande bemötande gentemot de människor ni träffar. När ni kan påverka brukarens, medborgarens, eller kundens upplevelser kan ni komma mycket längre än ni tror.
Lars JO Larsson är en skicklig kommunikatör och också en magisk historieberättare som hjälper sina kunder att lyfta fram sina historier, väva berättelser att svepa tjänsten i och få med kunderna på en resa de aldrig glömmer. Han är retoriker och hjälper alla såväl tjänstemän som politiker med deras budskap. Lars tar er från inspiration till resultat!